DUMANI ÜSTÜNDE

WES ANDERSON VE STANLEY KUBRICK BAŞLIKLARININ FARKI

O girişler neler anlatıyor neler...

Candice Drouet’nin nefes almadan devam ettiği alternatif kurgularında bugün iki ayrı videomuz var. Genelde anlatının içindeki ortak noktaları, kaçırdığımız ayrıntıları ya da bilmediğimiz nice güzellikleri bulup çıkaran Drouet, bu sefer de teknik açılara odaklanan bir video serisi başlattı.

title-cards

Sanatçı kimlikleri kendine özgü olan ve farklı sinema dilinde konuşan iki yönetmen Wes Anderson ve Stanley Kubrick’in film başlıklarını ve jeneriğin başında veya sonunda isimlerinin ekranda süzülüş anını iki ayrı videoda görüyoruz.

Bildiğiniz gibi, sinefiller için jenerik öyle atlaya atlaya geçilecek gereksiz bir an değildir. Yönetmenin kimliğini, tarzını, dilini ve filmde anlatmak üzere olduklarını temsil eder. Sadece jeneriği dikkatlice gözlemleyerek nasıl bir film izleyeceğimiz konusunda öngörüde bulunabilir, bilmediğimiz bir yönetmen bile olsa tarzına dair tahminler yürütebiliriz. Bir nevi mise en abyme yani erken anlatım örneği olarak da gösterilebilecek jenerikler, eğer o yönetmenin kimliği oturmuşsa bir bütün halinde incelenebilir ya da sadece izlenen film açısından değerlendirmeler yapılabilir.

wes-stanley

Kendi dillerini oluşturmuş iki bambaşka yönetmen Wes Anderson ve Stanley Kubrick’in başlık kullanımları arasındaki farkı görünce ne demek istediğimizi anlayacaksınız. Wes Anderson’ın yumuşak başlı, sıcak ve insanı içine çeken tipografisinin ardından Stanley Kubrick’in o keskin, tehlikeli ve net başlıkları “Eyvah bir şeyler geliyor!” dedirtecek cinsten aykırı. Birinde tatlı tatlı Instagramlık bir film izleyeceğinizi anlarken diğerinde gerim gerim gerileceğinizi, bir şeylerin yolunda gitmeyeceğini ve kat edilecek yolun düz olmayacağını anlatan girişlerle karşılaşıyorsunuz.

Girizgah tamam, videoya devam!

 

 

KOMİK BİR ŞEY VARSA HEP BERABER GÜLELİM

HEP BERABER GÜLELİM